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Dies war das erste Mal, dass wir ein Wohnmobil nutzten, daher haben wir keinen Vergleich, aber es gab eine Reihe von Problemen, die uns nicht beeindruckten. Erstens gab es unter Berufung auf Covid-19 keine persönliche Übergabe des Fahrzeugs, was bedeutete, dass wir wirklich alles von Anfang an selbst lernen mussten. Ja, wir haben zwar ein Anleitungsvideo bekommen, aber das ist nicht so gut wie eine ordnungsgemäße Übergabe. An unserem ersten Fahrtag vergaßen wir, eine Heckscheibe zu sichern, und so flog sie weg und zerschmetterte hinter uns auf der Straße, was für jedes uns folgende Fahrzeug sehr gefährlich hätte sein können. Es wurde nicht nur nicht deutlich gemacht, wie wichtig es ist, die Fenster zu sichern (da keine Übergabe erfolgte und nur ein kleines Schild im Fahrzeug selbst angebracht war), sondern als wir die Hotline anriefen, um zu erklären, was passiert war, warteten wir praktisch zwei Stunden, bis uns gesagt wurde, wir sollten die Lücke schließen mit Müllbeutel und Klebeband. Es gab auch keinen weiteren Kontakt, um zu überprüfen, ob wir mit dieser provisorischen Lösung einverstanden waren und sie nicht durch die umfangreiche Versicherung, die wir abgeschlossen hatten, abgedeckt war. Als wir das Fahrzeug abholten, hatte der Tank knapp über 100 Meilen, was bedeutet, dass man sofort daran denken muss, den Tank aufzufüllen, und die Vorplätze sahen für einen Fahranfänger wie mich ziemlich entmutigend aus. Der fünfte Sitz ist sehr schlecht positioniert, was bedeutet, dass derjenige, der darauf sitzt, kein Fenster hat, durch das er schauen kann, was besonders hart für die Person ist, wenn man in einer neuen Landschaft unterwegs ist. Der Fernseher war fast sinnlos. Wenn Sie nicht direkt vor dem Bildschirm stehen, können Sie das Bild nicht sehen. Daher waren Familienabende vor dem Fernseher und das Anschauen von DVDs ein absoluter Reinfall. Positiv zu vermerken ist, dass es toll zu fahren war und der Küchenbereich sehr gut gestaltet war. Das Fahrzeug fühlte sich sicher an, die Bettwäsche war gut, ebenso wie die Campingstühle und der Tisch. Wir würden das Erlebnis uneingeschränkt empfehlen, aber es ist sehr unwahrscheinlich, dass wir Raumschiffe noch einmal nutzen würden. August 2020
Reaktion von John Hi Jonathon, Thanks for leaving a review and for your feedback. Firstly, we are delighted that you had a great holiday in your Spaceships motorhome. With regard to the handover process, we are aware of our responsibilities to help reduce the risk of inadvertently spreading Covid 19. If one of our staff members were to contract Covid 19, imagine the potential number of people that may be infected. 30 customers a day going to 30 campsites etc. So to reduce that risk to zero, we now have a digital handover. As you will have seen, we send an email with contactless pick-up instructions and a time slot for you to collect your Spaceship. On this email is a full 15 minute handover/familiarisation video. We state in the email that because we are not providing a full handover in person, it is essential that customers watch the video and save it to their phones before collection. In the video, it stresses the importance of checking around the vehicle before driving to ensure that all windows and doors are securely shut. As you pointed out, there is also a sticker inside the motorhome reminding you to make sure the windows are shut. Most feedback we receive also highlights that the video is more beneficial in that it can be referred back to at any time should you forget anything as a lot of people struggle to take in all the information when being spoken at for 20 minutes. When we receive a report of damage to the vehicle, we try to consider all options. This will include a vehicle exchange, roadside support or repair or to arrange a replacement at a garage or dealer. These things will all have taken time out of your holiday. We will have examined all these possibilities before coming back to you. In this instance, in the busiest month of August, the best solution was a temporary cover until we could get the vehicle back at the end of your holiday. We have various levels of insurance, and while our all-inclusive insurance covers all damage to the vehicle, we cannot be responsible for damage caused through negligence. The email also advises that the fuel tank will be at least 1/4 full and should be returned at the same level. We provide a photo of the fuel tank to help you, as well as a return email to remind you of this. This seems to be the fairest way. Customers pay for just the fuel they use. With regard to the seating and TV, these are designed and fitted by the manufacturer, Adria, who are renowned for their excellence in interior motororhome design and therefore completely outwith our control. We're also pleased that you were happy with the extra kit we provided, and as I said initially, the most important thing is that you had a great experience. Thanks again for your feedback and for giving us the opportunity to explain some of the operational points you raised. I do hope we will see you again at some future point for more Space travel. Thanks and kind regards, Ryan, Spaceships Crew